Onze backpack reis door zuid-oost Azië

Penang

Vanmorgen zijn we vroeg richting het vliegveld gegaan voor het feitelijke begin van onze reis; Maleisië.

Het was 1 uur en 45 minuten vliegen van Bangkok naar Penang, een eiland en deelstaat in het noord-westen van Maleisië.

Toen we eenmaal in de shuttlebus richting George Town, de hoofdstad van Penang, reden merkten we in eerste instantie weinig verschil met Bangkok. Nog steeds slecht onderhouden wegen, krakkemikkige auto's, arme mensen, bouwvallige huisjes.

Maar dat verschil was al snel te merken. De mensen zijn nóg vriendelijker en behulpzamer (dat kon blijkbaar) en hoe dichter we bij de hoofdstad kwamen hoe meer culturele diversiteiten we opmerkten.

Penang heeft een gevarieerd verleden en is nog niet zo lang onderdeel van Maleisië. Het bestaat voornamelijk uit Chinese, Indiase en Maleise afkomsten. Dit is goed te merken want de hoofdstad George Town is opgedeeld in verschillende wijken. Zo heb je bijvoorbeeld een chinese wijk en een Indiase wijk.

De wijken lopen zo in elkaar over en dat geeft een erg leuke sfeer aan de stad!

Wij hebben ons vandaag prima vermaakt in deze koloniale multiculturele stad!

Morgen gaan we nog meer culturele hoogtepunten bezoeken in George Town waarna we vervolgens het eiland Penang verder zullen verkennen.

Fred

Fijn dat jullie zonder problemen in Penang zijn aangekomen. Leuk dat jullie al zo snel de verschillende wijken van de stad kunnen benoemen.
Zo zullen jullie steeds meer gaan ontdekken. Geniet er samen van! Veel plezier!!
P.S. Jullie omschrijven, hetgeen jullie zien en ervaren, erg leuk op. ?

Onne anoe arjay

Ben door het mooie verhaal wel benieuwd naar foto s ?? . Wat een mooi begin van jullie reis . arjay vind t prachtig als we de foto laten zien v het vliegtuig en glimlacht bij het zien v jullie foto samen ? Mooie dag vandaag in Penang .

Mam Alice

Hoi hoi!
Vriendelijke en ontzettend beleefde , integere mensen denk ik ? ofniet?
Lijkt wel op een wijk in New York ??
Daar zijn ook verschillende culturen, die overlopen van wijk naar wijk!
Lijkt me geweldig!
Jullie zullen wel opvallen door jullie lengte enzovoorts.......
Veel andere toeristen gezien of valt dat mee?
Liefs MamAlice

Mam Alice

Nog effe....
Gisteren was er een openbare veroordelijk van 2 lesbiennes......met stok en zweepslagen in Maleisië! ?
Hebben jullie dit hier iets van gemerkt / gehoord? Zal wel niet hè zo'n grote miljoenen stad!
Liefs MamAlice