Onze backpack reis door zuid-oost Azië

Penang, vervolg

Weer genoeg moois gezien vandaag! Het was heerlijk weer vanmorgen en het leek ons ideaal om een scooter te huren voor een dag. Zo konden we alles wat we nog wilden zien op eigen houtje bezoeken.

We waren er op tijd uit, wilden even lekker wat ontbijten en uit het niets barst het weer los. 2 uur non stop keiharde regen (heel normaal natuurlijk in dit seizoen) maar natuurlijk niet altijd even wenselijk voor de toeristen.

Een scooter huren moest dus even op zich laten wachten. Uiteindelijk werd het droog en om 11.30 uur zaten wij op de scooter!

Ideaal, Go-Pro om de middel om alles leuk vast te leggen, want we kwamen door mooie gebieden waar we anders niet zo snel zouden komen!

Ze rijden in Thailand en Maleisië aan de linkerkant van de weg, dat is weer eventjes wennen maar dat ging allemaal prima.

We zijn toen naar de Kek Lok Si gereden. Dit is de grootste boeddhistische tempel van Maleisië. Wat bijzonder..!! Enorm groot en wat een rijkdom tegen de begroeide rotsen! Je waant je even in een paradijs die je eigenlijk alleen van de films kent. Met een prachtig uitzicht op de skyline van George Town.

Vervolgens hebben we door het nieuwe, meer moderne gedeelte van George Town rondgetourd. Ook leuk om eens te zien, maar daar bezoek je George Town niet voor, juist die oudheid met veel chinese en Britse invloeden geven het oudere gedeelte de stad zo'n fijne sfeer.

Als we hoogbouw en luxe willen zien gaan we wel naar Kuala Lumpur..

Dat gaan we morgen dan ook maar doen!! Op naar Kuala Lumpur!

Maar als het zonnig is gaan we eerst even snel naar Batu Ferringhi Beach, even bijkomen op een uitgestrekt strand met mooi wit zand!

Aan het eind van de dag reizen we dan af naar Kuala Lumpur! Wij hebben er zin in!

De foto's van vandaag plaats ik onder de andere foto's van Penang, als ik dat nog red vandaag.. Het is alweer diep in de nacht hier

Fijne avond!

Fred

Hoi Stan en Sandhia,
Fijn dat jullie weer een leuke dag hebben gehad. Wel jammer van de regen, maar denk maar zo, al het vieze stof is dan ook weer weg!
Was het niet eng om daar met de scooter te rijden? Volgens mij kennen (of houden ze zich er niet aan) weinig verkeersregels.
Fijn dat jullie zo genieten. Een dag lekker luieren ophef parelwitte strand isnatiurlijk niet verkeerd. Een beetje rust moeten jullie jezelf ook gunnen. ??‍♂️Grtjs.

Mam Alice

Fantastisch kijk door jullie ogen mee!!
Boeiend verteld ook ?
Heel veel plezier samen en neem alles goed in jullie op.....Zo bijzonder alles.
Compleet andere wereld! Veel liefs ❤?

Mam Alice

Vervelend en jammer dat het hard regende.....hopenlijk hebben jullie het een beetje droog gehouden allemaal!??
Maar de temperatuur zal wel "warm" blijven hè ondanks de buien. Liets MamAlice

Onne

Mooi zeg . mooie indrukwekkende foto s ..op naar Kuala Lumpur!! Die tropische regens herinner ik mij nog van Suriname ? fijne avond samen