Onze backpack reis door zuid-oost Azië

Singapore

Ons laatste dagje Maleisië hebben we zoals gezegd besteed in Melaka, een historische stad met erg verrassende sfeer.

We waren er na een flinke reis laat in de avond aangekomen. We zijn meteen de bekende nachtmarkt gaan bezoeken. Deze markt is gedurende het weekend open tot 6 uur in de ochtend! We hebben veel leuke dingen gezien en lekkere hapjes geproefd.

De volgende dag hebben we Melaka met daglicht verkend. Het Stadhuys bezocht en langs de gracht gelopen. Leuk om een Nederlandse molen tegen te komen en veel architectonische kenmerken te zien van vroegere invloeden, het is net alsof je even niet in Azië bent.

In de namiddag zijn we richting busstation gegaan om om 17.00 uur met de touringcar naar Singapore te gaan!

De busreis van 3,5 uur verliep mooi vlot op zich, we waren voor ons gevoel dan ook zo bij de grensovergang bij Johor Bahru (stad in Maleisië op grens met Singapore).

Hier aangekomen schrokken we alleen van de rijen.. Een hele grote hal vol met rijen! Ruim een half uur hebben we in de rij moeten staan voor een stempel dat we het land verlaten.

De busrit kon weer vervolgd worden. Aangekomen in Singapore moesten we weer de bus uit voor een visum - en bagage controle. Dit duurde weer 3 kwartier..

Weer aangekomen bij de touringcarplaatsen bleek onze bus al te zijn vertrokken! Die schijnen maar 20 tot maximaal 30 minuten te wachten en dan rijden ze verder! Het was inmiddels al 22.30 uur en we moesten wachten tot de volgende bus rond 23.00 uur zou komen. Alleen was er om 23.20 nog steeds geen spoor van onze busmaatschappij te bekennen. Genoeg andere bussen, maar die mochten ons niet meenemen. Uiteindelijk rond 23.45 hebben we een buschauffeur (natuurlijk tegen een kleine betaling) zover gekregen om ons mee te nemen richting ons verblijf in Singapore. Na 20 minuten rijden zette hij ons "in de buurt" af, we moesten nog een half uur lopen. We hadden alleen honger, dus eerst maar ff snel een hamburger bij de Mc Donald's gedaan. Uiteindelijk kwamen we rond 01.30 aan bij ons walgelijk lelijke en vieze hotel/hostel waar we meer dan de hoofdprijs voor hebben moeten betalen ivm de Formule 1.

We wisten dat we veel zouden moeten betalen door dit evenement, maar we hadden ook wel een heeel klein beetje hygiëne en comfort verwacht voor deze prijs.

Maargoed, afgezien van de kakkerlakken over de vloer, de gehorigheid en een kameroppervlakte zo groot als een toilet hebben we lekker kunnen slapen.

De volgende dag zijn we dan ook eindelijk Singapore ingetrokken! Super, wat een mooie stad! Het lijkt alsof je door een Amerikaanse stad loopt zo modern, fris en goed onderhouden. Toch zijn er genoeg Aziatische kenmerken te vinden overal natuurlijk, zodat we niet vergeten dat we nog altijd in Azië zijn.

Camera's en accessoires zijn hier spotgoedkoop, dus daar zijn we eerst maar naar gaan kijken. We zijn goed geslaagd met een leuke zoomlens voor onze reis camera. Deze kwam goed van pas want we hebben kaartjes kunnen bemachtigen voor de GP!!

Na een hapje eten zijn we het Formule 1 terrein opgegaan en konden we eerst van een concert van Dua Lipa genieten. Vervolgens langs de ongelooflijk mooie Marina-Bay gelopen op zoek naar een mooi plekje. Tussen bocht 7 en 8 hebben we er 1 gevonden vlak naast de baan. En wat was het vet!!

Lang verhaal kort: geweldige ervaring! Wat een geweld komt er voorbij, vooral als je ze hoorde afremmen op de motor! En het resultaat voor Max was natuurlijk helemaal super! Helaas geen spannende inhaalacties gezien in ons zichtveld, maar die waren goed te zien op een groot scherm.

Als klap op de vuurpijl een 90 minuten durend concert van Martin Garrix als afsluiter! Hele gave show met veel licht -en vuur effecten.

Vervolgens zijn we weer langs de Marina Bay gelopen, en nu was alles super mooi verlicht!

Vooral het met mega schijnwerpers verlichte schip boven op het Marina Bay Sands hotel knalt boven de horizon uit.

De foto's en video's volgen snel!

Peter

Wat een mooi reisverslag en wat een prachtige foto's!

Fred

Geweldig!! Wat een belevenis en wat een ervaringen doen jullie op.
De GP F1 in Singapore is iets dat jullie vermoedelijk nooit meer meemaken. Heel bijzonder.
Daar weegt het vieze kleine hotelletje niet te tegen op om de pret te bederven.
Heelveelplezier!! ?

Jacqueline

Hai lieve luitjes!
Jeetje wat een mooie enerverende verhalen, jullie maken van alles mee wat je van te voren niet had kunnen bedenken.
Echt op avontuur!
En dan die mooie foto's, dank.
Ik denk vaak aan jullie maar niet om op de blogg te kijken, haha, dat is wat nieuw voor mij.
Het ziet er heel professioneel uit, helemaal zelf gemaakt?
Ook zie dat de helft alweer voorbij is... niet aan denken nog tijd zat.
Ik ga volgende week naar New York, ook lekker ver weg al is het 10 dagen.
Reisgassies, veel plezier en genoegen!
Op naar meer mooie verhalen van jullie
Dikke huggggg Jack