Onze backpack reis door zuid-oost Azië

Jimbaran en Kuta

Vanuit Ubud zijn we dus doorgereisd naar de west kust, waar onze reis in Bali ook begonnen is. We hebben een mini rondje over het eiland gemaakt. Bali heeft gewoon te veel te bieden om in 7 dagen gezien te kunnen hebben.

En dat was ook niet de bedoeling, we kwamen voor de rust en wilden lekker genieten, mooie nieuwe dingen zien, lekker eten, mooi weer en mooie stranden. En voor dat laatste zaten we op de perfecte plek. In Jimbaran zit de Balangan Beach, het surfparadijs van Bali.

Door de getijden ontstaan hier super lange golven op bepaalde plekken van de dag. Vooral het einde van de ochtend was heel geschikt voor surfers. Ze kwamen dan ook van alle kanten het zeewater in om de golven te trotseren.

Wij hebben het rustiger aangedaan en keken toe onder hert genot van een kokosnoot en bier. Die hebben wij getrotseerd.

We hebben een heerlijk ontspannen dagje gehad op het strand, verder weinig bijzonders.

De volgende dag zijn we doorgegaan naar Kuta. Dit is het bruisende uitgaanscentrum van Bali

Bekend om de vele clubs, restaurants en de meest prachtige stranden. Veel te toeristisch voor ons, maar wat waren onze hotel zwembaden heerlijk! Met uitzicht op het strand hebben wij ons prima vermaakt!

Genoeg actieve dingen gedaan in deze reis. Nu was het echt ontspannen. Heerlijk gegeten en gedronken aan het water en lekker bruinbakken. Sandhia had hier al een flinke voorsprong natuurlijk.

In de avond zijn we de drukke winkelstraatjes gaan bezoeken. Gezellig stadje maar niet waarvoor wij naad Azië zijn gekomen natuurlijk.

Bali doen we zeker nog een keer over want dit eiland heeft zoveel te bieden!

Onze reis zit er alweer bijna op.. In de nacht vliegen we naar Bangkok om hier nog 1 laatste dag rond te lopen en vervolgens de 18e om 12.05 lokale tijd weer naar huis te vliegen... Het einde is dan toch echt biijna in zicht!