Onze backpack reis door zuid-oost Azië

Bangkok

1 september (gisteren) zijn we na een hele lange reis zonder al te veel gedoe aangekomen bij ons hotel, net iets buiten het centrum van Bangkok.

Wat een andere wereld.. We hadden op internet veel gelezen dat het als een cultuurschok ervaren kon worden, maar dat viel ons reuze mee! Erg vriendelijke en behulpzame mensen die eigenlijk best wel met de tijd mee zijn.

Aangekomen van een lange reis van goed 20 uur hadden we toch besloten om even een half uurtje te gaan slapen. 3 uur later schrokken we natuurlijk wakker en was de middag al half voorbij. Het was al 17.00 uur lokale tijd en aangezien de zon hier om 18.30 ondergaat was dat wel erg jammer. We zullen het wel nodig hebben gehad.

Omdat het toch donker werd en we in de buurt waren van de Night Market, hebben we besloten om daar onze eerste avond door te brengen. Erg gezellig! Live muziek, leuke kraampjes, lekker eten en heerlijk lokaal bier. We hebben ons goed vermaakt!

De volgende dag (vandaag) hebben we de oudste en grootste boeddhistische tempel Wat Pho bezocht. Erg bijzonder en wat een rijkdom! Het hoogtepunt was de wereldberoemde liggende Buddha van 46 meter lang en 15 meter hoog, compleet bedekt met bladgoud..

Na een hele middag hier rond te hebben gelopen kregen we honger en besloten naar Khao San Road te gaan. Een klein half uurtje lopen van de tempel.

Khao San Road is eigenlijk een heel chaotische straat, maar wat een belevenis! Harde muziek, dansende ladyboys, clubs, discotheken, restaurants, kraampjes en de grootste gekkigheid, alles kan hier.Kortom een erg gave ervaring!

Helaas konden we niet te lang blijven want morgenvroeg vliegen we alweer naar Penang (Maleisië).

Op naar het volgende avontuur...!

Het is de bedoeling dat we nog een aantal dagen in Bangkok verblijven aan het eind van onze trip. Bangkok was voor nu in eerste instantie een goedkope aanvliegroute, maar voor in een toekomstige trip door Thailand gaan we hier zeker meer tijd doorbrengen!

Fred

Mooie ervaringen! En gelukkig viel de cultuurschok mee!
Veel plezier met jullie vervolg avontuur! ?