Onze backpack reis door zuid-oost Azië

Kuala Lumpur

Zo.. Wij zijn in Kuala Lumpur!

We hebben de nachtbus gepakt vanuit Penang en zijn vanmorgen (bij jullie 's nachts) rond 6.00 uur aangekomen in Kuala Lumpur. Na een flink stuk reizen met tram, metro en benenwagen zijn we eindelijk aangekomen bij onze residence!

Sandhia heeft redelijk kunnen slapen in de bus alleen ik niet. Dus we zijn allebei best wel moe. Nu hebben we ook nog de pech dat we moeten wachten tot 11.00 uur om onze hotelkamer in te kunnen. Dus zijn we straks wel over de slaap heen ben ik bang...

Maar het positieve van het verhaal: wat een prachtige stad!

Weer een compleet andere stad als waar we vandaan kwamen. Letterlijk een wereldstad. Het wordt niet voor niets een global city genoemd.

Ook het hotel is prachtig. Het hotel heeft nog een leuke verrassing, die we natuurlijk met jullie zullen delen zodra we het straks kunnen betrekken.

Gisteren in Penang is het iets actiever gelopen dan we gepland hadden. We zijn naar het prachtige strand geweest, maar hadden te weinig tijd om lekker te kunnen liggen omdat we de scooter moesten terugbrengen, we hadden ons verkeken op de tijd.

Dus uiteindelijk hebben we de Penang Hill bezocht. Men zegt immers dat je Penang niet bezocht hebt zonder op de hill te zijn geweest.

Een heuvel van ruim 800 meter hoog, begroeid met een oerbos en zeldzame dieren, vogels en planten. Met als kers op de taart een prachtig uitzicht over George Town en verder.

Vooral 's avonds met zonsondergang was het een geweldig gezicht, een oranje gloed over de nu met lichtjes gevulde stad.

Het was minder relaxed dan gepland, maar het was het meer dan waard!

Nu wachten we tot we de hotelkamer in kunnen en dan duiken we het bed in!

Meer foto's van ons bezoek aan Kuala Lumpur volgen snel, evenals de foto's van de Penang Hill (voegen we toe onder de andere foto's van Penang).

Penang, vervolg

Weer genoeg moois gezien vandaag! Het was heerlijk weer vanmorgen en het leek ons ideaal om een scooter te huren voor een dag. Zo konden we alles wat we nog wilden zien op eigen houtje bezoeken.

We waren er op tijd uit, wilden even lekker wat ontbijten en uit het niets barst het weer los. 2 uur non stop keiharde regen (heel normaal natuurlijk in dit seizoen) maar natuurlijk niet altijd even wenselijk voor de toeristen.

Een scooter huren moest dus even op zich laten wachten. Uiteindelijk werd het droog en om 11.30 uur zaten wij op de scooter!

Ideaal, Go-Pro om de middel om alles leuk vast te leggen, want we kwamen door mooie gebieden waar we anders niet zo snel zouden komen!

Ze rijden in Thailand en Maleisië aan de linkerkant van de weg, dat is weer eventjes wennen maar dat ging allemaal prima.

We zijn toen naar de Kek Lok Si gereden. Dit is de grootste boeddhistische tempel van Maleisië. Wat bijzonder..!! Enorm groot en wat een rijkdom tegen de begroeide rotsen! Je waant je even in een paradijs die je eigenlijk alleen van de films kent. Met een prachtig uitzicht op de skyline van George Town.

Vervolgens hebben we door het nieuwe, meer moderne gedeelte van George Town rondgetourd. Ook leuk om eens te zien, maar daar bezoek je George Town niet voor, juist die oudheid met veel chinese en Britse invloeden geven het oudere gedeelte de stad zo'n fijne sfeer.

Als we hoogbouw en luxe willen zien gaan we wel naar Kuala Lumpur..

Dat gaan we morgen dan ook maar doen!! Op naar Kuala Lumpur!

Maar als het zonnig is gaan we eerst even snel naar Batu Ferringhi Beach, even bijkomen op een uitgestrekt strand met mooi wit zand!

Aan het eind van de dag reizen we dan af naar Kuala Lumpur! Wij hebben er zin in!

De foto's van vandaag plaats ik onder de andere foto's van Penang, als ik dat nog red vandaag.. Het is alweer diep in de nacht hier

Fijne avond!

Penang

Vanmorgen zijn we vroeg richting het vliegveld gegaan voor het feitelijke begin van onze reis; Maleisië.

Het was 1 uur en 45 minuten vliegen van Bangkok naar Penang, een eiland en deelstaat in het noord-westen van Maleisië.

Toen we eenmaal in de shuttlebus richting George Town, de hoofdstad van Penang, reden merkten we in eerste instantie weinig verschil met Bangkok. Nog steeds slecht onderhouden wegen, krakkemikkige auto's, arme mensen, bouwvallige huisjes.

Maar dat verschil was al snel te merken. De mensen zijn nóg vriendelijker en behulpzamer (dat kon blijkbaar) en hoe dichter we bij de hoofdstad kwamen hoe meer culturele diversiteiten we opmerkten.

Penang heeft een gevarieerd verleden en is nog niet zo lang onderdeel van Maleisië. Het bestaat voornamelijk uit Chinese, Indiase en Maleise afkomsten. Dit is goed te merken want de hoofdstad George Town is opgedeeld in verschillende wijken. Zo heb je bijvoorbeeld een chinese wijk en een Indiase wijk.

De wijken lopen zo in elkaar over en dat geeft een erg leuke sfeer aan de stad!

Wij hebben ons vandaag prima vermaakt in deze koloniale multiculturele stad!

Morgen gaan we nog meer culturele hoogtepunten bezoeken in George Town waarna we vervolgens het eiland Penang verder zullen verkennen.

Bangkok

1 september (gisteren) zijn we na een hele lange reis zonder al te veel gedoe aangekomen bij ons hotel, net iets buiten het centrum van Bangkok.

Wat een andere wereld.. We hadden op internet veel gelezen dat het als een cultuurschok ervaren kon worden, maar dat viel ons reuze mee! Erg vriendelijke en behulpzame mensen die eigenlijk best wel met de tijd mee zijn.

Aangekomen van een lange reis van goed 20 uur hadden we toch besloten om even een half uurtje te gaan slapen. 3 uur later schrokken we natuurlijk wakker en was de middag al half voorbij. Het was al 17.00 uur lokale tijd en aangezien de zon hier om 18.30 ondergaat was dat wel erg jammer. We zullen het wel nodig hebben gehad.

Omdat het toch donker werd en we in de buurt waren van de Night Market, hebben we besloten om daar onze eerste avond door te brengen. Erg gezellig! Live muziek, leuke kraampjes, lekker eten en heerlijk lokaal bier. We hebben ons goed vermaakt!

De volgende dag (vandaag) hebben we de oudste en grootste boeddhistische tempel Wat Pho bezocht. Erg bijzonder en wat een rijkdom! Het hoogtepunt was de wereldberoemde liggende Buddha van 46 meter lang en 15 meter hoog, compleet bedekt met bladgoud..

Na een hele middag hier rond te hebben gelopen kregen we honger en besloten naar Khao San Road te gaan. Een klein half uurtje lopen van de tempel.

Khao San Road is eigenlijk een heel chaotische straat, maar wat een belevenis! Harde muziek, dansende ladyboys, clubs, discotheken, restaurants, kraampjes en de grootste gekkigheid, alles kan hier.Kortom een erg gave ervaring!

Helaas konden we niet te lang blijven want morgenvroeg vliegen we alweer naar Penang (Maleisië).

Op naar het volgende avontuur...!

Het is de bedoeling dat we nog een aantal dagen in Bangkok verblijven aan het eind van onze trip. Bangkok was voor nu in eerste instantie een goedkope aanvliegroute, maar voor in een toekomstige trip door Thailand gaan we hier zeker meer tijd doorbrengen!

De start van onze backpack reis

Alle voorbereidingen zijn getroffen en na veel speurwerk op het internet en het lezen van ervaringen van anderen gaan we er van uit dat we er klaar voor zijn. Het avontuur kan beginnen!

We zijn nu net aangekomen op Amsterdam Schiphol na een korte vlucht vanuit Düsseldorf Airport.

We hebben een kleine vertraging gehad in Düsseldorf maar zullen rond 17.50 uur dan echt richting Bangkok gaan vliegen!

Welkom op onze Reislog Azië

Welkom op onze reislog!

Wij gaan voor het eerst een backpack reis maken, en wel door zuid-oost Azië!

Dit is voor ons een hele nieuwe manier van reizen. We weten (nog) relatief weinig van de landen die we gaan bezoeken en dat maakt het wel een hele uitdaging.

De bedoeling is dat we vanuit Bangkok (bestemming van onze vlucht vanuit Amsterdam) door gaan naar Maleisië, Singapore, Java, Bali en als laatst de Filippijnen.

We zullen proberen deze reislog zo veel mogelijk up to date te houden. Veel plezier met lezen!

Wij hebben er zin in en delen graag met jullie hoe wij de reis beleven.

Leuk dat je met ons meereist!