Onze backpack reis door zuid-oost Azië

Kuala Lumpur, vervolg

Dit is inmiddels al weer dag 3 in Kuala Lumpur. Wat gaat de tijd toch snel!

Vooral omdat we dag 1 bijna helemaal gemist hebben. Rond 11.30 konden we eindelijk ons appartement (of beter nog gezegd luxe suite) betreden en zijn meteen op bed gaan liggen en natuurlijk in slaap gevallen.

Alleen was het buiten iets donkerder dan we ons voorgesteld hadden toen we wakker werken.. We durfden eigenlijk niet op de klok te kijken, maar het was dus al 19.30 uur (de zon gaat hier rond 19.00 uur onder). Dat we over onze slaap heen zouden zijn had ik dus helemaal mis...

Lekker met de nachtbus gaan zodat we én een slaapplek én vervoer hadden was dus niet zo'n goed idee, want slapen in een bus is blijkbaar zo goed als onmogelijk. In theorie klonk het geweldig.

Maar dat mocht de pret niet drukken natuurlijk, we zijn naar onze "infinity pool" bovenop het hotel gegaan. Een open zwembad op het dak met een uitzicht over de hele skyline van Kuala Lumpur! In 1 woord: schitterend! Nu konden we goed zien wat een grote en indrukwekkende stad dit is.

Na even lekker te hebben gezwommen en wat mooie foto's te hebben gemaakt zijn we ons gaan opfrissen en richting stad gegaan. De stad was nog nieuw voor ons en we hebben ons niet ingelezen waar alles te vinden is, omdat we dat op z'n beloop wouden laten.

We zijn op advies van een jongen naar een "chique" Arabisch restaurant geweest waar we beiden echt heerlijk gegeten hebben en we ook de tijd konden nemen, want het is 24 uur per dag open. Het restaurant bevond zich niet in het bekende uitgaansgebied, maar toch was er in dit gebied genoeg te beleven dat het om 4.30 uur in de nacht nog net zo druk was als toen we aankwamen, deze stad slaapt gewoon niet.

Het is zo uiteindelijk wel weer een kort nachtje voor ons geworden want dag 2 wouden we wel in z'n geheel meemaken!

Dag 2 zijn we dan ook goed begonnen door de skyline met daglicht te zien. In 1 woord: schitterend!

Lekker gezwommen en ook weer foto's gemaakt! In het zwembad hebben we een Spaans stel leren kennen waarmee we de dag hebben doorgebracht. We hebben de taxi gedeeld en zijn samen naar de Batu Caves gegaan, een aantal tempels in een grottenstelsel.

Alleen de aankomst bij de grotten was al indrukwekkend, een 42 meter hoog, goud gekleurd standbeeld van een oorlogsgod aan de voet van een mega trap met 272 treden en honderden brutale java-apen.

Eenmaal de trap opgeklommen werd het nog mooier dan gedacht. Felgekleurde hindoeïstische tempels tegen de rotswanden in een gigantische grot vol met stalagmieten -en tieten. Erg bijzonder om gezien te hebben.

Verder een gezellige dag gehad met de Spanjaarden.

's Avonds zijn we met z'n 2en de beroemde Petronas twin towers gaan bewonderen, met 452 meter hoogte zijn ze de hoogste twin towers ter wereld.

De torens zijn omringd met andere wolkenkrabbers en prachtig verlichte gebouwen.

Een paar mooie foto's en selfies maken was wel een uitdaging daar want we waren niet de enige die foto 's wilden...

Vandaag is het dag 3 en zijn we de dag wederom goed begonnen in het zwembad. We moeten om 1 uur helaas alweer uitchecken uit ons appartement. We hebben 2 nachten geboekt in een goedkoper hotel dichterbij het centrum zodat we makkelijker de binnenstad kunnen verkennen, want dat is wat we vandaag van plan zijn. De luxe winkels en de onwijs hoge gebouwen van dichtbij bewonderen.

Afhankelijk van het weer willen we morgen de Cameron Highlands bezoeken. Dit is een bijzonder stuk natuur op 1500 meter hoogte. Het is een hoogvlakte op ongeveer 150 km van Kuala Lumpur, dus dat kunnen we prima in een dagtour doen. De highlands staan bekend om de grote hoeveelheid theeplantages.

We hopen dus dat het weer morgen niet zo wisselvallig is als dat het gister helaas was, want schuilen is daar niet bepaald mogelijk.

Heidy

Supergaaf sandhia!
Leuk om te lezen ook!

Fred

Hoi Stan en Sandhia,
Wat mooi geschreven weer. Ziet er allemaal fantastisch uit. En leuk hoe julllie de stad verkennen. Wel jammer dat jullie de mooie luxe kamer moeten inleveren tegen een mindere kamer, maar jullie zitten dan wel meer in het gebied waar jullie graag willen zijn.
Veel plezier samen en Enjoy this all!

Anoe onne arjay

Wat een geweldige trip en mooi omschreven . en wat maken jullie toch bijzondere indrukwekkende dingen mee ???